آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

تمام جراحی های دندان مقداری درد و ناراحتی به همراه دارند ولی در مورد ایمپلنت دندان این درد عموماً اندک بوده و نتیجه به دست آمده باعث می شود ناراحتی اولیه را فراموش کنید. برای جراحی کاشت دندان (ایمپلنت دندان) بیمار را قبل از شروع درمان بیهوش یا بی حس می کنند در نتیجه دردی حس نمی کند، در ضمن روشهای آرام بخشی نیز وجود دارند که جهت آشنایی با آنها می توانید از جلسات مشاوره کلینیک دندانپزشکی مهراد کمک بگیرید.

بعد از هر گونه جراحی دندان 100% مقادیری درد و ناراحتی طبیعی است زیرا اثر مواد بی حسی موضعی  یا بیهوشی از بین می روند، در این باره نیز نگران نباشید چرا که بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانپزشک مسکن مخصوصی به شما توصیه می کند که با یا بدون نسخه قابل تهیه از تمامی داروخانه هاست.

بخشی که در آن ایمپلنت انجام شده است مقداری درد و زخم خواهد داشت، استخوان فک که دندان در آن جای گرفته است کمی درد می گیرد و همچنین سوراخی که در استخوان فک ایجاد شده است تا یک هفته بعد از عمل اندکی دردناک می شود که این درد در افراد مختلف با توجه به شرایط فیزیکی و سن بیمار متفاوت است ولی اکثراً بعد از انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان درد این عمل را با کشیدن دندان یا عصب کشی برابر دانسته اند.

آیا-ایمپلنت-دندان-درد-دارد؟

عوامل تأثیرگذار بر درد ایمپلنت دندان

عوامل متعددی در میزان درد ایمپلنت دندان  مؤثرند ولی بدترین حالت این است که عمل شما پیچیده باشد، ناچار به پیوند استخوان، جراحی سینوس یا درمانهای اضافی دیگری باشید که در این صورت درد بیشتری خواهید داشت. مرحله دوم ایمپلنت که همان اتصال روکش یا تاج مصنوعی روی پایه ایمپلنت است در عموم بیماران کمتر از مرحله ی قبل که نصب پایه ایمپلنت در استخوان فک بود درد دارد.

از دیگر عوارض جانبی ایمپلنت دندان کبودی، خونریزی  و تور است که اگر این عوارض به وجود بیایند طی مدت یک هفته الی ده روز کاملا از میان می روند. در مورد بعضی از افراد این موضوع متفاوت است به این صورت که درد اولیه در دو الی سه روز محو می شود ولی در روز چهارم و پنجم درد بر می گردد که این حالت هم نرمال است و نیازی به نگرانی و استرس نیست علی الخصوص اگر همراه با افزایش تورم نباشد. کمپرس یخ روی سطح خارجی دهان (روی صورت) با هدف کم کردن درد و تورم بسیار مفید است. استراحت بعد از عمل نیز جهت بهبود درمان واقعاً امر مهمی است.

هر نگرانی یا سؤالی که راجع به عوارض ایمپلنت دندان  دارید، با کلینیک مهراد تماس بگیرید.

در کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد خدمات زیر ارائه می گردد

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد

CONTACT US
221, Mount Olimpus, Rheasilvia, Mars,
Solar System, Milky Way Galaxy
+1 (999) 999-99-99
Thank You. We will contact you as soon as possible.
popup