بیماری های شایع دهان

داشتن دهان و دندان های سالم در گرو رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد .بیماری های شایع در دهان بیشتر به دلیل عدم رعایت بهداشت در فرد دیده می شود . بیشترین بیماری های عفونی در بدن هر انسان مربوط به بیماری های دهان و دندان می باشد .

اگر بخواهیم بیماری های شایع دهان را بررسی کنیم باید موارد زیر را ذکر کنیم .

تب خال در دهان

تب خال در دهان نوعی از ویروس در دهان می باشد ،که می تواند توسط استفاده از ظرف های آلوده و یا تفس و بوسه به فرد دیگر انتقال یابد .

تب خال در دهان با بروز سرماخوردگی و تب در لب ظاهر می شود . اگر تب خال به دفعات و پی در پی ظاهر شود حتما باید درمان را آغاز کنید .

بیماری-های-شایع-دهان

برفک های دهان

برفک در دهان نیز نوعی دیگر از بیماری های شایع در دهان می باشد . در دهان نوعی از باکتری وجود دارد که می تواند سلامت دهان را حفظ کند . اما اگر فرد نتواند بهداشت دهان خود را رعایت کند نوعی قارچ وارد دهان می شود که زمینه سازایجاد برفک در دهان می شود .

با به وجود آمدن برفک در دهان برآمدگی هایی بر روی زبان ایجاد می شوند که به رنگ سفید می باشند .

اگر این علائم را در دهان خود دیدید نباید به هیچ عنوان آن ها را دستکاری کنید مراجعه به پزشک می تواند کمک کند تا هر چه سریعتر از این علائم رهایی یابید .

با مراجعه به دندانپزشک و تجویز دهانشویه و داروها ی دارای خاصیت آنتی سپتیک هستند مفید می باشند .

نمایان شدن پرزهای سیاه رنگ بر روی زبان

با نمایان شدن پرزهای سیاه رنگ بر روی زبانتان نگران نشوید . زبان در حالت عادی خود دارای پرزایی می باشد اگر این پرزها تغییر حالت بدهند سبب بروز مشکلاتی در فرد می شوند .مصرف داروهای آنتی بیوتیک و مسواک کردن زبان می تواند برای رمان این عارضه بسیار کمک کننده باشد .

آفت دهان

آفت دهان نیز یک نوع دیگر از بیماری های شایع دهان می باشد . آفت دهان یکی دیگر از بیماری هایی می باشد که می تواند در هر سنی در دهان افراد دیده شود . آفت دهان دردناک می باشد و به شکل تاول مباشند . آفت دهان بیشتر بر زبان ،داخل دهان و نزدیک به گونه ها دیده می شود .

علت بروز آفت دهان علاوه بر عدم رعایت بهداشت فرد ،کمبود ویتامین ها و تغییرات هورمونی نیز می باشد .

کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد  به عنوان یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی در سعادت آباد شناخته شده است . دندانپزشکی در سعادت آباد بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند و با کادر مجرب خود سعی در ارائه بهترین خدمات را دارند.

در کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد خدمات زیر ارائه می گردد

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد