خونریزی لثه

خونریزی لثه به دلایل مختلفی ایجاد می گردد .

زمانی که صحبت از سلامت دندان ها به میان می آید، بیشتر افراد به آنچه که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مفید است ،فکر می کنند، در حالی که توجه به لثه ها نیز در این راستا حائز اهمیت می باشد.

در بیشتر حالات خونریزی لثه نشانگر بیماری لثه می باشد .

دلایل زیادی برای ورم و خونریزی لثه وجود دارد که باهم آن ها را بررسی می کنیم .

• روش نادرست مسواک زدن: ممکن است برای حفظ پاکیزگی دندان ها به این نتیجه رسیده باشید که هر چه دندان ها را با وسواس و تحکم بیشتری مسواک بزنید، بهتر است. باید گفت که لثه ها بافت حساسی دارند و ممکن است در جریان این اعمال نیرو، آن هم به صورت نادرست، آسیب ببینند.
  • روش غلط کشیدن نخ دندان: مهم ترین مزیت کشیدن نخ دندان در هر روز، پاک کردن موادغذایی از نقاطی است که مسواک قادر به زدودن آن نمی باشد. مهم ترین نکته، حفظ ملایمت در انجام این کار است.
  • بیماری های لثه : نوع شدید بیماری لثه، ژنژیویت است. اگر بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود، باکتری ها در سطح دندان تشکیل پلاک می دهند. این پلاک ها و باکتری ها موجب التهاب لثه شده و خونریزی، قرمزی و ورم آنها را موجب می شوند.
  • تاول و زخم دهان: رایج ترین علت دردناکی لثه ها، تاول یا زخم دهان است. این زخم های دردناک ممکن است داخل دهان و حتی لثه ها توسعه یابند.
  • شیمی درمانی: عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی متنوع است. یکی از این عوارض، خونریزی، ورم و دردناکی لثه ها است. اغلب افراد سرطانی تحت درمان، از ورم دهان رنج می برند و این مسئله به خاطر زخم های دردناک دهان و لثه است.

خونریزی-لثه

• دخانیات: استفاده از دخانیات سبب آسیب به لثه ها می گردند . افرادی که دخانیات مصرف می کنند نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض این بیماری هستند .
  • تغییرات هورمونی: بعضی زنان در دوران بلوغ، قاعدگی، حاملگی و یائسگی با مشکلات لثه مواجه می شوند. افزایش هورمون ها در دوران بلوغ، باعث افزایش جریان خون به لثه ها و بروز حساسیت و ورم می شود

برخی خدمات کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی مهراد

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی مهراد